Follow Me on Twitter

Monday, December 13, 2010

Contest Banner dan Blog Layout

Assalamualaikum buat semua. Okay, sebelum ini aku ada buat entri promosi berkenaan contest dan giveaway. Memang musim contest bukan? Jadi entri kali ini adalah entri contest yang aku ingin sertai (setelah ditag Raji)

Photobucket


Contest ni berkenaan banner atau header yang paling menarik + blog layout yg paling cantik dan paling kemas.

Bagaimana untuk menyertainya?

  • Jadi follower Fatin Izzati.
  • Buat entri pasal contest ni dan tinggal kan link entri anda di ruangan komen (klik)
  • Letak kan banner contest ni pada sidebar anda..
  • Tag 3 blogger lain yang bertuah.
  • Terbuka kepada sesiapa yang mempunyai blog sahaja (blogger yg berada di Malaysia sahaja)
  • Tarikh tutup : 2 Januari 2011
  • Pemenang akan diumumkan pada 22 Januari 2011

Hadiahnya?

1st : top-up RM30
2nd : top-up RM10
3rd : top-up RM5
(mana-mana talian yang anda gunakan)

Header + blog layout yang aku ingin pertandingkan adalah seperti yang anda lihat sekarang. Tapi aku pernah cuba buka blog ini menggunakan broadband, dan aku dapati tak semua layout aku berjaya dipaparkan.

Jadi sepatutnya blog aku akan terpapar seperti ini.


Warna kuning keemasan (yeke?) memang trademark blog ni, berserta warna merah sebagai kombinasinya.

Blog Tengkorak Emas ni banyak menggunakan elemen gambar yang dipaparkan melalui html dan image hosting (photobucket). Sama ada sidebar title dan navigation menu, kesemuanya menggunakan gambar. Jadi, ‘berat’ blog ini pernah melebihi 100 kb. Cuma baru-baru ini aku telah menggunakan flickr slideshow untuk paparan di page Design. Dan sejak itu ‘berat’ blog aku berada di bawah 100 kb. (semua ini aku saja nak cerita, tak ada dalam syarat pertandingan pun hehe)

3 blogger bertuah yang ditag?


Okay, kepada sesiapa yang nak menyertainya dan mahukan butiran lanjut klik saja banner contest di atas dan di sidebar ye. Semoga berjaya juga kepada peserta lain.