Follow Me on Twitter

Sunday, December 19, 2010

Edit Photo Contest

Okay, setelah ditag Ciao Annin-sama, aku berminat untuk join contest yang dianjurkan Cik Qaseh Dalia ni. Terlebih dahulu mari kita lihat syarat-syaratnya.

Photobucket
  • Buat satu entry yang bertajuk "edit foto contest"
  • Dalam entry tu ade pic kat atas tu ..nak letak kat sidebar pun tak apa, asalkan link ke entry asal
  •  Follow lah blog Cik Dalia
  • Ape yang perlu buat? Edit gambar ikut kreativiti masing2...gambar suka hati asalkan memang gambar yang diedit sendiri. (Gambar Cik Dalia pun tak kisah, gambar ramai-ramai pun tak kisah, nak bagi tau guna software apa pun tak kisah)
  •  Letak gambar sebelum diedit dan selepas diedit...dalam entry tu
  •  Tinggalkan link entry di komen ni (klik)
Jom sama-sama meriahkan contest Cik Dalia ni!

Tarikh tutup :
31 DISEMBER 2010
Pemenang akan diumumkan pada :
8 JANUARI 2011

Setakat ni dah ada 442 peserta. Ramai tu...saingan pun cukup hebat. Tetapi aku sahut cabaran tu (Nama pun Tengkorak Emas takkan penakut pula)

Ini gambar sebelum diedit. Memang selekeh, lagipun nak diedit so aku tak kisah sangat


Oh..aku dah gemuk..Okay, ini gambar selepas diedit


Ini rasanya yang aku mampu buat dalam keadaan ni. (Mood tak berapa betul bila dapat tau match Manchester United vs Chelsea ditunda) Jadi kalau design tak seberapa, nampak dark, semuanya sebab aku tak dapat idea yang bernas sebab perihal match ditunda tu mengganggu fokus aku (ceh, alasan)

Aku design ni menggunakan Adobe Photoshop CS3 yang dah hampir 3 tahun dalam laptop aku.

Rambut ala-ala apa entah tu memang satu ketika rambut aku dahulu. Lepas asyik menyakitkan mata, aku potong dan sekarang lebih selesa berambut pendek. Tiap bulan mesti potong mesin punya. (Rambut cepat tebal)

Terus terang, aku jadikan poster Expendables sebagai sumber inspirasi aku.

Okay, aku harap penyertaan aku ni diterima Cik Dalia. Dan aku mahu tag...Amir Izzat.

Jom semua, kita meriahkan lagi contest ni! (Klik)

p/s:Sila komen tentang gambar yang telah diedit. Jangan risau, ia takkan buatkan aku down...hanya yang berkaitan Manchester United saja buat aku down