Follow Me on Twitter

Tuesday, January 25, 2011

13 lencana kesaktian

Tengkorak Emas sudah melampau!Huh!” Jerung Hitam mendengus bengis.

“Dia sepatutnya berpegang kepada perjanjian pakatan lanun untuk sama-sama menawan kawasan Diraja Timur!”

Jerung Hitam kelihatan begitu marah. Meja dihentak dan botol-botol dibaling ke dinding kapal. Panglima Gagak dan Pawaka Bayang hanya memerhatikan tindakan Jerung Hitam.

“Bawa bertenang Jerung...ini hari dia...hari untuk dia bermaharajalela dan bermegah kerana dapat menawan kepulauan Diraja Timur.” Bayang mula bersuara.

“Kau silap, Bayang...selagi 13 lencana kesaktian berada dalam tangannya, takkan ada mana-mana lanun atau panglima diraja yang boleh menewaskannya...semua ini disebabkan Pawaka GematriA. Dialah yang mendapatkan 13 lencana kesaktian itu untuk Tengkorak Emas.”








7 Kesaktian yang menukarkan lawan menjadi sahabat yang setia





4 Kesaktian yang bisa ‘mengambil hati’ lawan


Kesaktian yang membuatkan penggunanya nampak bergaya lalu lawan pun terpaku


Kesaktian yang ‘mencairkan hati’ lawan dengan budi bahasa yang unggul 

“Dan menurut maklumat perisikan aku, 13 lencana kesaktian itu akan digunakan juga comrade Tengkorak Emas iaitu Jo Qusary, Raji, Keyrill Eduardo dan Ciao Annin-sama bagi menawan Empayar Diraja Barat dan Utara.”

p/s:Cerita hanya rekaan. Sempena 13 awards yang dipanjangkan GematriA kepadaku. Terima kasih! ^____^ Bertambah harta karun dalam Dark Chest.

10 Comments:

GematriA™ said...

Bwahahaha. Epic! Terbaeeeek bro!
Trimas sudi trima awards kejam ni!

Raji berkata said...

hohoho bgi ak kesaktian nih eh?
hahaha ;D thx a lot ak cbe nnti try mewarisinya @@

Ahmad Tajuddin Abdullah said...

wahhhh!!!
awarddd!!

huhu,sori sgt2 sal x layan komen hampir dua minggu gamaknya blog saya x aktif....gara2 sibuk dgn program...boleh aktif di mobile sahaja,sebab tu blog kecil saya little horsemna je yang hidup pasal saya update guna hp...

tp,alhamdulillah,dah update td...sedikit perkongsian dari saya...

tengkorakemas said...

@GematriA

he thanks juga bro bg awards ni :D

tengkorakemas said...

@Raji

memang cukup sakti ni wei XD ko takkan menyesal

tengkorakemas said...

@ATA

fuiyo..ko pun update guna mobile :D
Manchester United menang wei!
orait, nanti aku baca :)

Ciao Annin-sama said...

Ala... Komen ganas saya hilang!!!

Anyway, thanks again for awarding me with these awesome badges!!! "Ciao Annin-sama BERTUKAR!!!!"

tengkorakemas said...

@Ciao Annin

ha tula pasal, tension mula2, nasib baik Man U menang XD

fuh, empayar barat dan utara dah panik tu..he

Anonymous said...

dari dulu sampai skarang xubah2 perangai.bab mengarut mmg no 1...

tengkorakemas said...

haha ada masanya mengarut dan ada masanya serius juga..nak buat mcm mana imaginasi aku tinggi, kalau nak tengok aku serius boleh baca entri yg lain ki3..

ni sapa ni wei?mesti kawan sekolah aku dulu ni..