Follow Me on Twitter

Thursday, June 23, 2011

Windows 8 on Windows XP

Ok. Rasa teruja. Sepatutnya aku buat siap-siap dan boleh publish entri ni untuk Wordless Wednesday semalam. Tapi biarlah ia jadi ‘warm-up’ untuk entri yang lebih serius.

Rasanya mesti ramai yang dah tau tema Windows 8. Aku ada dapat sesuatu dari blog Nizam Ghazi, melalui artikel yang ditulis Mohd Daniel. Jika diikutkan, artikel itu bertujuan untuk memberi panduan bagaimana menukar tema Windows 7 kepada Windows 8.

Sebelum ni aku sudah pun menggunakan theme Windows 7 pada Windows XP aku. Ya, laptop aku yang sudah berusia lima tahun ni masih menggunakan Windows XP, dengan 700MB RAM, dan 40GB Hard Disk, tanpa Graphic Card. (Jadi, laptop ini selamat daripada ‘kaki gaming’ dan ‘kaki download’ video :D)


Hasilnya? Berjaya! Tersenyum aku tengok interface Windows XP aku sekarang. Lepas ni explore untuk tukar boot skin pula :D (Siapa yang berminat nak tahu sila rujuk link awal tadi)

p/s: Laptop ni memang buat kerja je...gaming layan laptop lainla..hehe